tisdag 23 november 2010

Det lider mot jul...



Var så sugen på att baka nått lite juligt så då fick det bli mini pepparkakscupcakes och först testade jag att göra vit chokladmousse med kanelsmak, men måste ärligt säga att den smakade inget vidare.
Så igår gjorde jag istället en chokladkräm och hade på cupcakesen och det blev kanon. Så idag fick maken ta med sig dessa små till jobbet. Så han var nog populär idag;)


Pepparkakscupcakes ca 12 normala eller ca 35 mini
3,5 dl vetemjöl
1 1/4 tsk bakpulver
110 g margarin
2,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 ägg
2 äggvitor
1 3/4 dl mjölk
2 1/4 tsk pepparkakskrydda
Sätt ugnen på 175´c och klä en muffinsplåt med muffinsformar.
Blanda mjöl, bakpulver och pepparkakskryddorna i en skål. Vispa margarin och socker i en annan skål. Tillsätt vaniljsocker och sedan ägget + äggvitorna och vispa tills smeten är fluffig. Tillsätt sedan mjölblandningen och mjölken och blanda väl. Fyll 2/3 av muffinsformarna och grädda ca 18 minuter för vanliga muffins och ca 15 minuter för minimuffins.

4 kommentarer:

  1. Får kanske ta och testa dessa muffins, är ju roligt med lite juliga muffins nu i December. Gud vad du är duktig på att spritsa! :0)

    SvaraRadera
  2. Vad många som bakat dessa muffins, dina blev väldigt fina!

    SvaraRadera
  3. Tack vad snälla ni är. Ja spritsningen blir bättre och bättre, men jag tycker det är lättare att spritsa minicupcakes än de vanliga. Men nu har jag äntligen fått hem min stora tyll så nu ska jag träna och bli bättre på de vanliga cupcakesen också;)

    SvaraRadera