söndag 28 november 2010

1:a advent..

... och det är alldeles vitt och underbart här utanför fönstret. Har kommit över 1 dm snö i natt:)
Igår hade jag tårtbeställning till ett bröllop med 64 pers, så det resulterade i 4 tårtor + en liten som var laktos- och glutenfri
Innehåller vit chokladmousse, blåbärsmousse och täckt med sugarpaste.
Mitt i all tårtbak så fick jag ett infall att jag skulle testa att göra whipped cream cheese frosting till mina pepparkakscupcakes som jag hade kvar i frysen, och den blev faktiskt himla god.
Receptet kommer från Call me Cupcake
Whipped Cream Cheese frosting
300 g cream cheese
2 dl florsocker
1 tsk vaniljextrakt
3 dl vispgrädde
Vispa grädden i en stor skål. Blanda ihop cream cheese, florsocker och vaniljen i en annan skål. Häll sedan i cream cheese-blandningen i grädden och fortsätt vispa tills frostingen blivit slät och lagom hård för att spritsa med..
Så här blev mina cupcakes:

1 kommentar:

  1. Oj, vilket jobb att göra så många tårtor. Jag tycker det räcker med en ibland. :-)
    Den där frostingen låter god, måste jag testa vid tillfälle.

    SvaraRadera