söndag 10 oktober 2010

Välkommen hit...

Välkommen till min tårt- och bakblogg... Här kommer jag att lägga ut mina tårtor och andra bakverk som jag gör till vänner och bekanta.=)
Om det är någon som missat så bakar och dekorerar jag tårtor som hobby. Började med denna hobby när jag gick och var mammaledig med min äldsta son 2004 och sedan har det bara fortsatt.
Har inte gått några kurser utan övat hemma på egen hand. Men jag hoppas att jag kommer iväg på någon/några kurser i bl.a. spritsning och modellering i antingen Stockholm eller Göteborg under nästa år.=)

Drömmen är ju självklart att någon gång kunna öppna min egen lilla tårtverkstad, men än så länge ligger det på dröm- och planeringsstadiet=)

Här kommer i alla fall dagens tårta, en golftårta som innehåller:

* Vanlig botten
*Jordgubbsmousse
*Vaniljmousse
*Täckt med sugarpaste

Dekorationerna är gjorda av flowerpaste och bunkrarna har jag gjort av krossade digestive-kex.


Kommer att lägga in alla mina tidigare tårtor också i kommande inlägg..

1 kommentar:

  1. Välkommen själv, till tårtbloggandet ;-) Kul med en tårtfantast till! Nu skall jag ta en titt på dina skapelser =)

    SvaraRadera